Twitter Facebook RSS
W
W
W
.
R
O
C
K
.
K
I
E
V
.
U
A
АФИША
РОК.энциклопедия
ФОТО.банк
ОБЪЯВЛЕНИЯ
ФОРУМ
КИЕВСКИЙ РОК КЛУБ
Привет, Гость!
Статус: н/д
Возможности: 0%

Начать поиск...
Избранное
27
августа
2017
Купить билет
клуб «Docker pub»
Вход: 250-3150грн.
3
сентября
2017
Купить билет
клуб «Docker pub»
Вход: 400-650грн.
14
сентября
2017
Купить билет
клуб «Бинго»
Вход: 690-1400грн.
Последнее
В Киев приедет самый известный музыкант планеты Zucchero
16.08.2017 - [анонс]Zucchero
Друг Стинга и Джо Кокера выступит в украинской столице с единственным сольным концертом 14 сентября во Дворце «Украина». В программу тура «Black Cat» войдут как новые композиции, так и бессмертные хиты Zucchero, благодаря которым его по сей день считают самым известным музыкантом планеты
Nebulae Come Sweet відправляються в тур по Україні
16.08.2017 - [анонс]Nebulae Come Sweet
З 14 по 16 вересня Nebulae Come Sweet відвідає Вінницю, Тернопіль та Одесу, а фінальною точкою туру стане виступ у Києві на 10-річчі Doom Over Kiev 14-15 жовтня
Line Up фестивалю «Повстанець» - 9-10 вересня
15.08.2017 - [анонс]Повстанець
Вперше фестиваль «Повстанець» пройде біля Києва, але від того буде не менш драйвовим! Музиканти даруватимуть настрій і підсилюватимуть дух так, що вистачить до смаку усім відвідувачам заходу

Океан Ельзи - Без меж
[2016]
Нова платівка «Океану Ельзи» «Без меж» привернула до себе увагу критики здебільшого як суспільне явище. Мистецькі якості довгограю лишилися на периферії аналітичних публікацій. Між тим, «Без меж» може похизуватися низкою саме творчих цікавинок, на які варто звернути увагу як прихильникам «ОЕ», так і допитливим меломанам>>>
Сергій Жадан та Собаки в космосі - Пси
[2016]
Традиційно інтелектуальні, стьобні тексти які Сергій Жадан наспівує, чи вірніше начитує під бадьорий ска-панк. «Пси» - як третій сезон знайомого серіалу, якщо ви вже знайомі з їх творчістю, тоді приблизно знаєте, що почуєте>>>

Війна «форматів»

[ 24.05.2009 ]

У другій половині 50-х років декільька американських FM-станцій, які щойно з’явилися, розпочали нову моду на рок-н-рол. Це були дуже запальні, прості і танцювальні пісні для молоді, яка просто прагнула відриватись під «своє». Значно пізніше рок-н-рол стане музикою бунтівної молоді, а потім перетвориться на велетенський бізнес. Рок-музиці – головному феномену 20-го століття людство зобов’язане FM-радіостанціям. Та, власне, і інші музичні напрямки отримали світову популярність саме завдяки глобальній мережі FM-радіостанцій.

У нас нині нараховується кілька сотень «ефемок» у Києві, зокрема, - близько сорока. Але їхня суспільна роль є цілковито інакшою. Вони не претендують на роль «двигуна культурного прогресу», не спрямовані на те, аби відкривати і пропагувати нові яскраві явища в культурі. Вони прагнуть розважати. І тільки. Розважаючи, заробляти гроші. Це такі собі музичні машинки, які зайняті перетягуванням ковдри рекламного ринку країни. Ковдра ця значно менша за телевізійну, тому перше завдання кожної «ефемки» – відірвати собі якомога ласіший шматок. Звідси – відповідна репертуарна політика, у центрі якої – його Величність Формат. Вважається, що дотримання жорсткого музичного формату збере і цільову аудиторію слухачів і замовників реклами. Усе нібито правильно. Але є тут і інший бік медалі. Керуючись стереотипами, «ефемки» вражають гнітючою одноманітністю, вони схожі між собою як однояйцеві близнюки, не дивлячись на задекларовану «форматність». А найбільший мінус – це тотальний космополітизм. Про те, що станція знаходиться не в Тамбові, а в Києві, ви можете зрозуміти лише почувши новини або рекламу українською. Та й то – не завжди. Та й то через вимоги ліцензійної угоди Національної Ради з телебачення та радіомовлення. У нормального слухача виникає почуття притягнутого за вуха «задзеркалля». У житті він бачить, любить і цінує одне, а в ефірі чує зовсім інше.

У машині мого приятеля Сергія Харчука – бізнесмена і директора фестивалю «Я люблю Карпати» – є сучасний радіоприймач та CD-плеєр. Наші «ефемки» – говорить він – я майже не слухаю. У мене в бардачку завжди є стос нових українських дисків. Ось це я і слухаю, тому що почути, що мені подобається на хвилях наших «ефемок» – неможливо. Чому мене – громадянина України позбавили права слухати українське?»

Свої права Сергій Харчук відстоює тим, що проводить гарні фестивалі і видає CD-збірки з музикою учасників тих імпрез. Таких як Сергій – дуже багато. І усі вони, замість натиснути кнопку на радіоприймачі, змушені шукати якісь альтернативні варіанти. А що ж українські музиканти? На моїй пам’яті було кілька великих акцій щодо збору підписів під Відкритими листами до Президенкта, Уряду, Нац.Ради про ганебний стан справ у електронних медіа. Усі підписалися, усі протестували. Багато було зламано списів у ефірних суперечках. Щось змінилось? Майже нічого. Як була українська пісня Попелюшкою ефірів, так і залишилася. Існує великий міф програмних директорів FM-станцій про відсутність якісного українського музичного матеріалу. Зворотній бік цього міфу – лицемірна брехня. Щомісяця наші аудіокомпанії видають десятки дисків різножанрової української музики. У каталозі мистецької агенції «Наш формат», яка акумулює усі нові видання – півтори тисячі найменувань аудіо та відео-дисків. Невже цього мало? На думку директора «ФДР-Радіоцентру» Романа Кальмука - Україна не змогла вчасно захистити свій інформаційний простір. Просто віддала його в руки східного сусіда. Ми не побудували власну медіа-базу – ні в державному, ні в приватному секторах. І це – причина колосальної диспропорції між вітчизняним і закордонним ефірним продуктом». Проте саме «ФДР-Радіоцентр» спромоглися побудувати унікальну інформаційно-музичну структуру, яка створює і розповсюджує ефірні продукти. Диски з новинами, хіт-парадами і авторськими програмами отримують майже усі FM-радіостанції України. Сім років тому Роман Кальмук був програмним директором Радіо «Столиця». Це була єдина станція, орієнтована на якісну українську і західну альтернативну музику. Це були дійсно популярна радіостанція. Але одного дня власники у гонитві за «длинным рублем» вирішили змінити формат. Тепер це одна із середньостатичних попсових станцій, яких безліч. Щось подібне трапилося і з чудовою колись «Люкс-FM», що мала виразне українське обличчя з Львівським акцентом. Домінування на ринку форматних стандартів перемогли здоровий глузд і станція змінила формат. Київське «Молоде радіо», яке орієнтується виключно на модерну українську музику, розпочинало два роки тому як ефірна станція, а нині це – Інтернет-Радіо. Одне з перших в країні. «У цивілізованому світі – говорить директор радіостанції Стас Шушлянський – у інтернет-просторі вже активно працюють радіомовники. У нас це поки що дивина. Але я впевнений, що у нас є майбутнє. Тому що дуже швидко збільшується аудиторія мережі. Це – по-перше. По-друге – нам ніхто не нав’язує штучних стандартів. По-третє – ми вільно втілюємо усі свої ідеї».

«Війна» форматів, тотальна комерціалізація медіа-простору на тлі суцільного вихолощення культурної складової – це є наслідки відсутності у держави власної інформаційної політики та стратегії культурного розвитку країни. До речі: у благополучній Франції держава на законодавчому рівні захищає французьку культуру і мову. Там державний бюджет передбачає чималі кошти на утримання і розвиток базових національних цінностей. Цього немає в Україні. Ось тому і маємо цинічні і розхристані ЗМІ і увесь цей FM-«беспрєдєл».

О.Є.

Олександр Євтушенко
© Киевский Рок-клуб





Читать в архиве по теме 20:
 
Теги
28.08.2012
Новости
Віхи української РОК-еволюції, творчі портрети гуртів та виконавців. 23 аудіо-мандрівки у mp-3 форматі. 9 годин музики та інформації
21.11.2011
Интервью
28 листопада в книжковій кав´ярні «Бабуїн» видавництво «Грані-Т» презентує нову книгу музичного критика та мистецтвознавця Олександра Євтушенка «Україна IN ROCK». В інтерв’ю відомий музичний журналіст розповів про те, як реагують на критику українські музиканти, музичні відкриття та розчарування, «ящик для ідіотів», можливості всюдипроникного Інтернету та культурний раціон сучасної дитини
20.04.2011
Анонс
Приблизно в середині травня видавництво «Грані-Т» планує видати унікальну книгу «Україна InRock», автор якої відомий журналіст Олександр Євтушенко. Це – перша спроба систематизації такого непростого і заплутаного жанру як сучасна рок-сцена України
17.02.2010
Новости
Музичний оглядач Олександр Євтушенко – першопроходець в царині української рок-журналістики. Колись редактор видання «Галас» і ведучий програми «Тинди-Ринди», поділився думками щодо розвитку рок-музики в Україні.
30.05.2009
Раритет
На євро – ринок західний шоу – бізнес експортує групи екстра – класу. Це – Гайдамаки, Перкалаба, Піккардійська терція, Бурдон, Мен саунд, Дахабраха, ДримбаДаДзига, Воанергес та інші. Такі команди як Гуцул Каліпсо, Стелсі, Очеретяний кіт, Пропала грамота та багато інших – вже на порозі... Важливо усвідомити, що найкращі зразки українського Етно-року нині є цілком конвертованими в умовах прагматичного Заходу, який шукає нових дискурсів – ментальних і музичних...



Купил билет - помог сайту:
Электронный билет
вверх
 
подключайтесь: Twitter · Facebook
copyleft 2003-2017 www.rock.kiev.ua