Twitter Facebook RSS
W
W
W
.
R
O
C
K
.
K
I
E
V
.
U
A
АФИША
РОК.энциклопедия
ФОТО.банк
ОБЪЯВЛЕНИЯ
ФОРУМ
КИЕВСКИЙ РОК КЛУБ
Привет, Гость!
Статус: н/д
Возможности: 0%

Начать поиск...
Избранное
27
августа
2017
Купить билет
клуб «Docker pub»
Вход: 250-3150грн.
3
сентября
2017
Купить билет
клуб «Docker pub»
Вход: 400-650грн.
14
сентября
2017
Купить билет
клуб «Бинго»
Вход: 690-1400грн.
Последнее
В Киев приедет самый известный музыкант планеты Zucchero
16.08.2017 - [анонс]Zucchero
Друг Стинга и Джо Кокера выступит в украинской столице с единственным сольным концертом 14 сентября во Дворце «Украина». В программу тура «Black Cat» войдут как новые композиции, так и бессмертные хиты Zucchero, благодаря которым его по сей день считают самым известным музыкантом планеты
Nebulae Come Sweet відправляються в тур по Україні
16.08.2017 - [анонс]Nebulae Come Sweet
З 14 по 16 вересня Nebulae Come Sweet відвідає Вінницю, Тернопіль та Одесу, а фінальною точкою туру стане виступ у Києві на 10-річчі Doom Over Kiev 14-15 жовтня
Line Up фестивалю «Повстанець» - 9-10 вересня
15.08.2017 - [анонс]Повстанець
Вперше фестиваль «Повстанець» пройде біля Києва, але від того буде не менш драйвовим! Музиканти даруватимуть настрій і підсилюватимуть дух так, що вистачить до смаку усім відвідувачам заходу

Океан Ельзи - Без меж
[2016]
Нова платівка «Океану Ельзи» «Без меж» привернула до себе увагу критики здебільшого як суспільне явище. Мистецькі якості довгограю лишилися на периферії аналітичних публікацій. Між тим, «Без меж» може похизуватися низкою саме творчих цікавинок, на які варто звернути увагу як прихильникам «ОЕ», так і допитливим меломанам>>>
Сергій Жадан та Собаки в космосі - Пси
[2016]
Традиційно інтелектуальні, стьобні тексти які Сергій Жадан наспівує, чи вірніше начитує під бадьорий ска-панк. «Пси» - як третій сезон знайомого серіалу, якщо ви вже знайомі з їх творчістю, тоді приблизно знаєте, що почуєте>>>

Олександр Євтушенко: «Рок-музика – це прагнення свободи»

[ 21.11.2011 ]

Олександр Євтушенко

Цьогоріч серія «Граней-Т» «De profundis» поповнилася музичною книжкою Олександра Євтушенка «Україна in Rock». В інтерв’ю «Граням-Т» відомий музичний журналіст розповів про те, як реагують на критику українські музиканти, музичні відкриття та розчарування, «ящик для ідіотів», можливості всюдипроникного Інтернету та культурний раціон сучасної дитини.

– На якого читача розрахована книжка «Україна in Rock»?

– Передусім це книжка для тих, хто розуміється на цьому жанрі, який у світі розвивається вже більше ніж 50 років. Реально українська рок-сцена існує десь протягом 25-ти років. У нас рок виник як антитеза «совку», як протест, естетичний протест проти засилля комуністичної ідеології в мистецтві. І багато в чому ті ідеї спротиву залишаються актуальними і до сьогодні.

– У книжці Ви неодноразово наголошуєте на тому, що в Україні не просто бракує, а взагалі немає музичних довідників та енциклопедій. Цікаво, якою музичною літературою користуєтеся Ви?

– Різноманітною. Але головними для мене джерелами інформації лишаються мої власні спостереження, увесь той величезний інформаційний масив, який я отримував завдяки моїм власним інтерв’ю, яких було безліч і які друкувалися в періодиці протягом останніх двадцяти років.

– У передмові до книжки Ви наводите слова гітариста Led Zeppelin Джиммі Пейджа, який називав рок народною музикою наших часів. Як би Ви означили рок-музику?

– Дуже просто. Рок-музика – це прагнення свободи у світовідчуттях незаанґажованої вільної людини. Найкращі зразки рок-музики у сенсі музичному ніяк не є слабшими або гіршими взірцями модерної культури, а є тотожними часові.

– Про те, що в Україні є серйозні проблеми з інститутом критики, відомо всім. Але, за моїми спостереженнями, критика літературна все ж якоюсь мірою впливає на вітчизняних письменників. А ось чи впливає критика музична на стан нашої музики? Чи стежать за фаховими рецензіями українські музиканти?

– Тут ситуація дещо парадоксальна, адже наші навіть найкращі колективи (такі, як «Кому вниз», «Вій», «Плач Єремії» та багато інших) настільки звикли до свого існування у глибокому андеґраунді, що фахова думка різних спеціалістів для них не є визначальною, оскільки вони працюють для людей, які їх знають і люблять роками. З іншого боку, у нас, на жаль, відсутні не лише інституції, а навіть поодинокі фахівці з цього питання. Себе я таким теж не вважаю, бо я, скорше, популяризатор, журналіст.

– У книжці Ви виокремили 25 дисків, які змінили обличчя української рок-музики. Чи можете назвати альбоми, які стали знаковими в цьому музичному році?

– Якщо йдеться про 2011 рік, я б назвав такі альбоми: «Йшов я небом» гурту «Вій», збірку-триб’ют пам’яті лідера «Братів Гадюкіних» Сергія Кузьмінського під назвою «Я повертаюсь домів», «Танець серця» гурту «Тінь сонця», останні релізи Карпи, альбом «В.В.» «На сцені фестивалю Рок-Січ», новий альбом «Перкалаби», який у Києві гурт презентуватиме 1 грудня.

– Якими були головні музичні розчарування 2011 року?

– Нове відкладення виходу у світ свіжого матеріалу мегагрупи «Кому вниз», нове відсунення в часі відродженої імпрези «Рок-екзистенція» під проводом Тараса Грималюка, відсутність жодної передачі на ТБ про рок в Україні…

– Як Ви вважаєте, чого бракує українській рок-музиці?

– Передусім – професійного менеджменту, концертних майданчиків, спеціалізованої музичної преси і музичних клубів. Усе решта – музичні таланти, ідеї, харизматичність і ориґінальність концепцій у наших артистів є і все це цікавіше і яскравіше, ніж у наших російських сусідів.

– Чи є талановиті українські рок-колективи, які, на жаль, не знайшли на Батьківщині свого слухача?

– Я би сказав – частково не знайшли, а точніше – були недооцінені в Україні. Це «Квадраджессіма», «Борщ», «ТОЛ», «Мерва», «Димна суміш», «Арахнофобія», «ДримбаДаДзиґа»...

– Чи можна сказати, що Україна йде в ногу зі світовими музичними тенденціями? Чи й досі музика України — terra incognita у світі?

– Намагається йти, хоча там це може бути і непомітно. Ми живемо в епоху Інтернету і це спрощує наші контакти зі світом. Україна нині не є невідомою у світі. Ії вже пізнали завдяки насамперед етно-роковій тусовці – «Гайдамаки» і «Перкалаба» успішно об’їздили цілу Європу, інші також торують цей шлях.

– В «Україні in Rock» Ви говорите, що у наших музикантів є всі шанси вийти на світовий рівень, але для цього потрібні дві складові — співати українською і позбавлятися своїх комплексів. Можете навести приклади незакомплексованих українських рок-гуртів?

– Я вже назвав їх вище, можу додати сюди такі групи як «ДримбаДаДзиґа», «Атмасфера», «Дахабраха», «Вій», «ТаРута», «Ворождень», «Мандри», «Антитіла», «Бумбокс», «Тартак», той же «Океан Ельзи» і ті ж «В.В.»…

– Чи можна сказати, що співана поезія — це унікальне явище української рок-сцени?

– І водночас – це наш власний різновид міської культури. До речі, значною мірою урбаністичний шансон розвинений саме в Західній Україні, де ця культура цвіла пишним цвітом до війни. Відголоски того явища можна знайти у творчості Віктора Морозова – згадайте його «батярські пісні». Послухайте Павла Нечитайла, його гурти «Пропала грамота», Zapaska…

– Чи зменшився за останні роки в Україні вплив музичних фестивалів? Чи не вважаєте Ви, що їх починають витісняти телевізійні талант-шоу? Ця тенденція несе за собою якісь загрози?

– Безумовно несе, оскільки «ящик для ідіотів» пропонує такі собі симулякри живої творчості, замість того, щоб просто інформувати суспільство про існуючі феномени музичної культури. Ось саме це і становить небезпеку, адже вільна людина із власними поглядами завжди несе потенційну небезпеку. Особливо для режиму Януковича. А споживач медіапродукту з локшиною на вухах – абсолютно безпечний…

– Без сумніву Інтернет подарував кожному охочому можливість знайомити світ зі своєю творчістю. Ви як музичний критик вважаєте, що це справді знищило бар’єри поміж творцем і споживачем чи, навпаки, принесло засилля графоманства?

– Насправді і те, і те. Звісно, графоманів кількісно значно більше. Але водночас для дуже багатьох артистів Інтернет став реальним помічником на музичному ринку. Чимало музикантів про свої концерти домовляються через мережу. У багатьох випадках через Інтернет реалізуються квитки на фестивалі, концерти, продаються диски, супутня атрибутика.

– Якщо існує всюдипроникний Інтернет, то чи треба й далі немейнстрімовим українським музикантам боротися за присутність на радіо і в телеефірі?

– Якщо відверто, то за присутність в ефірах вони не борються, тому що чудово усвідомлюють, що серед суцільного ґламуру їм місця немає…

– Хто, на Ваше переконання, є шанувальником української рок-музики?

– Гадаю, що передусім це освічена людина, та, яка є притомним громадянином і патріотом своєї Батьківщини.

– На Ваш погляд, як можна виробити музичний смак у дитини?

– Просто давати їй слухати музику, зроблену людьми з гарним смаком, музику, яка не маніпулює почуттями, а народжує їх. Просто, щоб в її житті, а точніше – у культурному раціоні було якнайменше фальші.

Джерело: Видавництво «Грані-Т»

 

28 листопада в книжковій кав´ярні «Бабуїн» видавництво «Грані-Т» презентує нову книгу музичного критика та мистецтвознавця Олександра Євтушенка «Україна IN ROCK».

До участі в дійстві запрошені яскраві особистості сучасної української культури: театральний режисер Сергій Архипчук, музичний критик Юрко Зелений, поет і бард Едуард Драч, соліст групи «Вій» Дмитро Добрий Вечір, продюсер групи «Вій» Сергій Литвинюк та багато інших яскравих особистостей.

Охочі зможуть послухати представників легендарного гурту «Мандри»: неперевершеного Фому та акордеоніста Леоніда Бєлєя, які радо зголосилися здійснити музичний супровід заходу. Ведучий – письменник Анатолій Дністровий.

* Про книгу
«Україна IN ROCK» – збірка вибраних текстів знаного музичного критика, музикознавця, історика української рок-музики Сашка Євтушенка, яку можна сміливо назвати проблемною есеїстикою, – це есеї, які порушують нагальні питання функціонування та розвитку сучасної української рок-музики в глобальних соціокультурних контекстах. Ця книга, певною мірою, ліквідує велику «білу пляму» на культурній мапі модерної української культури. Послідовне ігнорування українськими медіа жанру рок-музики призвело до того, що цей культурний феномен не вклався в рамки офіціозу, а натомість розважальні стандарти поп-музики штучно опинилися в центрі медійної уваги.
До книги увійшли есеї, які сміливо можна назвати навіть окремими розвідками, що в сукупності формують яскраву панораму різноманіття сучасної української музики, її стильових, естетичних, ідейних концептів і напрямків. До ««Україна IN ROCK»» увійшли есеї про український поп-рок, рок-альтернативу, метал, панк, електронну музику, експериментальну сцену та співану поезію, хіп-хоп, проблеми українського шоу-бізнесу, леґендарні альбоми, феномен першого українського рок-фестивалю «Червона Рута».

* Про автора
Олександр Євтушенко – один із піонерів-дослідників української рок-музики і зачинателів музичної критики, головний редактор першої регулярної музичної газети в Україні «Аудіо-толока» (1992–1995), альманаху «Рок-око» (1992), музичного журналу «Галас» (1996–1998), ведучий музичної телепрограми «Тинди-Ринди» (1994–2002), автор та ведучий радіопрограми «Рок української вдачі» та програми «Музичний острів» на Радіо «Свобода».
Співавтор книг «Зірки Червоної Рути» (1994), автор книги-каталогу «100 альбомів з України. Вибрана дискографія» (2002), «Легенди химерного краю. Українська рок-антологія» (2004), «Обличчя музики. Творчі портрети українських зірок» (2006), монографії з диском «Кому вниз: Музика Високого Духу» (2008).
Сашко Євтушенко працює як журналіст і музичний оглядач у періодичних виданнях, прес-аташе та музичний продюсер фестивалів «Мазепа-фест», «Кобзар Forever», виконавчий продюсер CD-компіляції «Мазепа-фест» (2004, 2005, 2008).





Читать в архиве по теме 20:
 
Теги
28.08.2012
Новости
Віхи української РОК-еволюції, творчі портрети гуртів та виконавців. 23 аудіо-мандрівки у mp-3 форматі. 9 годин музики та інформації
20.04.2011
Анонс
Приблизно в середині травня видавництво «Грані-Т» планує видати унікальну книгу «Україна InRock», автор якої відомий журналіст Олександр Євтушенко. Це – перша спроба систематизації такого непростого і заплутаного жанру як сучасна рок-сцена України
17.02.2010
Новости
Музичний оглядач Олександр Євтушенко – першопроходець в царині української рок-журналістики. Колись редактор видання «Галас» і ведучий програми «Тинди-Ринди», поділився думками щодо розвитку рок-музики в Україні.
30.05.2009
Раритет
На євро – ринок західний шоу – бізнес експортує групи екстра – класу. Це – Гайдамаки, Перкалаба, Піккардійська терція, Бурдон, Мен саунд, Дахабраха, ДримбаДаДзига, Воанергес та інші. Такі команди як Гуцул Каліпсо, Стелсі, Очеретяний кіт, Пропала грамота та багато інших – вже на порозі... Важливо усвідомити, що найкращі зразки українського Етно-року нині є цілком конвертованими в умовах прагматичного Заходу, який шукає нових дискурсів – ментальних і музичних...
24.05.2009
Раритет
«Війна» форматів, тотальна комерціалізація медіа-простору на тлі суцільного вихолощення культурної складової – це є наслідки відсутності у держави власної інформаційної політики та стратегії культурного розвитку країни.



Купил билет - помог сайту:
Электронный билет
вверх
 
подключайтесь: Twitter · Facebook
copyleft 2003-2017 www.rock.kiev.ua